Aanmelden nieuwsbrief

Het formulier wordt geladen...

Gegevens deelnemers marketingactie Bol.com door lek toegankelijk

Gegevens van 84.000 deelnemers van een bol.com actie zijn toegankelijk geweest. De marketingactie van bol.com werd georganiseerd door een marketingbureau. Een oud lek in de beheerdersomgeving bij het bureau was de oorzaak. Het lek is na ontdekking meteen gedicht.

Persoonsgegevens
Door het lek waren de naam, het geslacht, de geboortedatum en het e-mailadres van de 84.000 klanten toegankelijk. Na onderzoek blijkt dat alleen de tipgever Henriette, van het Genootschap van Hackende huisvrouwen, toegang heeft gehad tot de gegevens.

Klanten geïnformeerd
Ondanks dat de persoonsgegevens niet zijn misbruikt, zijn de betrokken klanten wel op de hoogte gesteld van het voorval. Bol.com geeft aan strenger toezicht te houden op toeleveranciers die te maken hebben met de verwerking van hun klantgegevens.

Bron: Webwereld.nl