Aanmelden nieuwsbrief

Het formulier wordt geladen...

Digitaal personeelsdossier

Een digitaal personeelsdossier zorgt voor het efficiënt opbergen en bewaren van personeelsgegevens. Hoe langer een werknemer in dienst is, hoe dikker het personeelsdossier wordt. Zo dienen belangrijke documenten zoals contracten zelfs tot na het einde van het dienstverband nog jaren bewaard te worden. Om al deze documenten volgens een vaste structuur netjes te kunnen ordenen is het digitaal personeelsdossier uitermate geschikt!

Digitale personeelsdossiers, inzichtelijk en compleet

Wat zijn de voordelen van digitale personeelsdossiers?

  • Inzichtelijke en complete personeelsdossiers.
  • Overal benaderbaar voor geautoriseerde personen.
  • Verlofaanvragen en ziekmeldingen geautomatiseerd verwerken.
  • Online of via intranet beschikbaar maken van personeelsdocumentatie.
  • Personeelsgegevens worden op veilige en betrouwbare wijze opgeslagen.
  • Snel geschikte kandidaten filteren en selecteren.
  • Bewaartermijnen toekennen aan documenten is mogelijk.

Het digitaliseren van personeelsdossiers, hoe gaat het in zijn werk?

Als u kiest voor het digitaliseren van uw personeelsdocumenten in personeelsdossiers dan heeft u altijd inzicht in complete personeelsdossiers op de locatie die u wenst. Daarnaast kan het bijdragen aan een beter informatievoorziening voor uw personeel. Bijvoorbeeld door personeelsinformatie beschikbaar te maken via een intranet, en ziekmeldingen en verlofaanvragen digitaal te regelen.

Heeft u juist nieuwe medewerkers nodig? Dit proces wordt ook vereenvoudigd. Bij het digitaliseren van personeelsdossiers is er een mogelijkheid om cv’s en sollicitatiebrieven te importeren en filteren zodat ze automatisch in de juiste dossiers worden geplaatst. Op deze manier ontstaat er een duidelijk overzicht van de sollicitaties die zijn binnengekomen. Een autorisatiefunctie zorgt er voor dat alleen de juiste personen in uw organisatie toegang hebben tot gevoelige personeelsinformatie.

Contact opnemen